برگزاری مسابقه های مجازی هم سو با طرح ملی راهکار 

برگزاری مسابقه های مجازی هم سو با طرح ملی راهکار 

تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
عباس پور گفت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از فعالیت های کانون را در فضای مجازی برگزار کردیم بنابراین در راستای اجرای طرح ملی راهکار مسابقه های مجازی طرح معمای دینی و پرسش و پاسخ احکام را برگزار کردیم.

«عباس پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: با توجه به شیوع کرونا بخشی از فعالیت های کانون را در فضای مجازی برگزار کردیم بنابراین در راستای اجرای طرح ملی راهکار مسابقه های مجازی طرح معمای دینی و پرسش و پاسخ احکام را برگزار کردیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا باغبابوئیه جیرفت افزود: هدف از اجرای این مسابقه ها آشنایی قشر نوجوان و جوان با مسائل دینی و احکام شرعی است و در پایان مسابقه ها به نفرات برتر جوایز نقدی ۲۰ و ۵۰ هزار تومانی اهدا شد.

وی بیان کرد: در لبیک به رزمایش مواسات و همدلی در ۴ مرحله ۱۵۰ سبدغذایی در بین نیازمندان روستا توزیع شد.

عباس پور اظهار کرد: به منظور کمک به نیازمندان با مشورت امام جماعت مسجد صندوقی راه اندازی کردیم که قریب ۴۰ نفر عضو دارد و هر یک از اعضای ماهانه ۲۰ هزار تومان به این صندوق واریز می کنند و از محل جمع آوری این کمک های مومنانه توانستیم سبدهای غذایی شامل اقلامی همچون برنج، روغن، ماکارونی و رب گوجه فرنگی هر یک به ارزش  ۸۰ هزار تومان تهیه کرده و در اختیار نیازمندان قرار دهیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا با اشاره به تعامل خوب کانون با امام جماعت مسجد، عنوان کرد: یکی از برنامه های کانون با مشارکت امام جماعت مسجد در ایام کرونایی، شناسایی نیازمندان و سرکشی و کمک به آنها است و در همین راستا حتی از یک خانواده نیازمند در روستاهای همجوار سرکشی کرده و سبد غذایی به آن خانواده داده شد.


وی اضافه کرد: همچنین با مشارکت اهالی روستا یک راس گاو نذری به نیت سلامتی امام زمان (عج) و دفع بلای کرونا خریداری و ذبح شده و گوشت های نذری پس از بسته بندی در بین خانوارهای نیازمند و اهالی روستا توزیع شد.

عباس پور ابراز کرد: از دیگر برنامه ها در این ایام، توزیع پک های بهداشتی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج برادران است که در بین نیازمندان توزیع شده و همچنین طی ۲ مرحله مسجد و کل روستا ضدعفونی شد.
 
وی بیان کرد: مراسم شب های قدر و نماز عید فطر با رعایت کامل نکات بهداشتی، فاصله اجتماعی و تاکید بر بهمراه داشتن مهر نماز، سجاده و کتاب دعا توسط مردم برگزار شد.

عباس پور با مهم برشمردن بزرگداشت روز قدس، اظهار کرد: پرچم اسرائیل درب مسجد روی زمین نقاشی شد تا نمازگزاران هنگام ورود به مسجد از روی آن عبور کنند و همچنین سخنرانی مقام معظم رهبری در این روز هم زمان با شبکه های صدا و سیما، از گلدسته های مسجد پخش شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری ساقی کربلا تاکید: با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان برگزاری راهپیمایی روز قدس، با این اقدام خواستیم انزجار خود را از اسرائیل جنایتکار اعلام کرده و اهالی روستا نیز از بیانات رهبری در این روز بهره مند شوند.

وی ادامه داد: هم زمان با سالروز ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، از اعضای کانون و اهالی روستا برای گوش فرا دادن به سخنان رهبری در این روز دعوت کرده و همچنین مسابقه مجازی از نکات کلیدی سخنان مقام معظم رهبری در این روز را برگزار کردیم.

عباس پور در خاتمه عنوان کرد: دیوار نویسی با محوریت احادیث اهل بیت علیهم السلام در خصوص مسائل اخلاقی از دیگر فعالیت های کانون در ایام کرونایی است.

پایان پیام/ 586